Název:
Most přes silnici I/55 a železniční trať
Překlad názvu:
Bridge over the I/55 road and railway line
Autoři:
Gross, Tomáš ; Pachl, Radek (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce zpracovává návrh dvou mostů dálnice D1 - Říkovice - Přerov. Mosty jsou spojité o sedmi polích a vedou přes železniční trať a silnici I/55. Staticky se jedná o totožné mosty. Byly vypracovány dvě studie. První studie uvažuje s návrhem prefabrikovaných dodatečně předpjatých nosníků PETRA, které jsou následně zmonolitněny v příčnících a pomocí spřažené desky. Druhá studie je provedena dvoudeskotrámem s příčníky. Výpočet účinků zatížení je proveden v programu SciaEngineer. Byla provedena fázová výstavba včetně modulu TDA časové analýzy. Všechny výpočty jsou provedeny podle EC.
The main aim of the diploma thesis is a design of two bridges on D1 highway (Říkovice – Přerov). Structural system of these two bridges is a seven spans continuous beam. The bridges span the rail track and road I/35. The structural system of these two bridges is identical. The preliminary design is processed in two options. The first one considers the use of post-tensioned pre-casted beams PETRA with cast-in place cross beams and composite bridge deck. The second draft considers the use of two slab-beam with the cross beams. Effects of loads were calculated in SCIA Engineer program. The build-up phases were assessed by TDA method. The assessment of the structure was made according to EC.
Klíčová slova:
dodatečné předpětí; fáze výstavby; prefabrikované nosníky; Předpjatý beton; spojitá nosník; spřažený průřez; studie; TDA; časová analýza; compositesection; constructionphase; continuousbeam; post-tensioned; prefabricatedbeams; Prestressedconcrete; study; TDA; time analysis
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/70456