Original title:
Návrh řešení efektivní komunikace firmy prostřednictvím účinného brandingu
Translated title:
Proposal for Effective Firm´s Communication by means of Branding
Authors:
Alexová, Veronika ; Kaňovská, Lucie (referee) ; Konečná, Zdeňka (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce pojednává o principech, utváření, měření a zvyšování hodnoty obchodní značky. Zaměřuje se na marketingové pojetí značky a zdůrazňuje vnímání značky koncovým spotřebitelem. Jejím hlavním cílem je aplikovat komplexní znalosti o strategickém řízení značky, vytvořit případovou studii společnosti Red Bull, provést marketingový průzkum pomocí dotazníkové metody a na základě jeho vyhodnocení podat návrh komunikační strategie.
This bachelor´s thesis deals with principles, forming, measuring and increasing brand equity. It targets the marketing concept of the brand and underlines brand perception by end consumer. Its aim is to apply comprehensive knowledge of strategic brand management, carry out Red Bull case study, perform marketing research by question-form method and through interpretation of the results make a proposal for communication strategy.
Keywords:
brand; brand equity; brand identity; case study; Marketing communication; marketing research; marketing research.; strategic brand managament; hodnota značky; identita značky; Marketingová komunikace; marketingový průzkum.; případová studie; strategické řízení značky; značka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/6936