Název:
Design elektrického skútru do městského prostředí
Překlad názvu:
Design of Electric Scooter for Urban Mobility
Autoři:
Maca, Jakub ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této diplomové práce je, na základě vývojové, technické a designérské analýzy, tématu navrhnout elektrický skútr, ideálně uzpůsobený pro pohyb v městském prostředí, který bude praktickou, atraktivní a zejména šetrnější alternativou k osobnímu automobilu se spalovacím motorem. Důraz je kladen na ergonomické, estetické a funkční řešení systému, díky němuž je skútr možné složit do kompaktního tvaru a táhnout za sebou, převážet v hromadné dopravě a parkovat přímo v bytě či kanceláři. Jedinečná koncepce a praktické vlastnosti činí skútr atraktivní nejen jako prostředek osobní mobility, ale také jako užitkové vozidlo pro soukromé společnosti a veřejné instituce.
The main aim of this thesis is to design electric scooter, which is ideally adapted for urban mobility and which will be a practical, attractive and environmental friendly alternative to the car with a combustion engine. Emphasis is given to proposal of ergonomic, aesthetic and functional solution of the system, which makes that scooter can be folded into a mobile compact shape. Folded scooter can be carried at public transportation vehicles and park right at home or in the office. The unique design and practical features of a scooter should be attractive not only in terms of personal mobility, but also as a utility vehicle for private companies and public institutions.
Klíčová slova:
baterie; ekologický přínos; elektrický skútr; hub motor; městská mobilita; skládací skútr; Skútr; systém skládání; batteries; electric scooter; environmental friendly; folding scooter; folding system; hub motor; Scooter; urban mobility
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/40444