Název:
Návrh technologie čištění bioplynu pro pohon vozidel pomocí membránové separace
Překlad názvu:
Design of Biogas Cleaning Technology
Autoři:
Šrámek, Zbyněk ; Milčák, Pavel (oponent) ; Milčák, Pavel (oponent) ; Lisý, Martin (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce má za úkol navrhnout vhodnou technologii čištění bioplynu tak, aby jejím výstupem bylo ekvivalentní a plnohodnotné palivo pro pohon vozidel. První část má za cíl seznámit čtenáře s problematikou čištění bioplynu a uvádí čtenáře do probírané tématiky. Ve druhé části je podrobně popsána konkrétní technologie čistění bioplynu, metoda membránové separace. Třetí část práce je zaměřena na možnosti využití bioplynu v podmínkách České republiky. Čtvrtá kapitola řeší aplikaci technologie membránové separace bioplynu do stávající bioplynové stanice. Poslední část práce je zaměřena na zvolení a návrh vhodného dmychadla, které dopraví surový bioplyn ze společné strojovny fermentorů do výzkumného kontejneru.
Thesis aims to design suitable technology for biogas treatment so that its output can be used as a fully equivalent fuel for vehicles. First part introduces reader into an area of biogas treatment. Second part describes in detail chosen method, technology of membrain separation. In third part, current conditions in Czech republic were discussed. Fourth part adresses the aplication of membrane technology into existing biogas station via side-standing reaserch container. The end of the thesis is focused on selection and proper desing of blower, which will be transporting raw biogas from biogas fermenters into research container.
Klíčová slova:
bioCNG; bioplyn; bioplynová stanice; Membránová separace; návrh dmychadla.; technologie Membrain; výzkumný kontejner; bioCNG; biogas; biogas station; blower design.; Membrain technology; Membrane separation; research container
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/60761