Název:
Prohlížečová hra s umělou inteligencí
Překlad názvu:
Browser Game with Artificial Intelligence
Autoři:
Moravec, Michal ; Volf, Tomáš (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Práce se zabývá návrhem a implementací webové hry, kterou může hrát více hráčů přes síť internet. Stěžejním prvkem hry je budování ekonomiky, hráči však spolu mohou i spolupracovat (obchodování) a hrát proti sobě (souboje). Pro perzistentní úložiště postupu je použita NoSQL databáze, kde v práci je popsán její návrh a implementace. Mimo reálných hráčů se ve hře vyskytují agenti/boti, kteří hru hrají automatizovaně pomocí stavových automatů vygenerovaných genetickými algoritmy. V práci je popsán princip návrhu a fungování jak genetických algoritmů, tak samotných stavových automatů.
Thesis describes design and implementation of a web browser game, which can be played by multiple players via the internet. The main goal is to manage the economy, although players can cooperate (trading) or play against each other (battles). NoSQL database is used for persistent storage of progress, which is also described in the thesis. Apart from human players there are also agents/bots, which play the game autonomously via state machines generated by genetic algorithms. Paper describes design and functionality of either the genetic algorithms, but also the state machines.
Klíčová slova:
Apollo; autentifikace; autorizace; genetický algoritmus; Hra; javascript; MongoDB; NoSQL databáze; prohlížečová hra; react; stavový automat; web; webová hra; Apollo; authentification; authorization; browser game; Game; genetic algorithm; javascript; MongoDB; NoSQL database; react; state machine; web; web game
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/180436