Název:
Knihovna pro real-time simulaci 3D prostoru
Překlad názvu:
Real-Time Simulation Library in 3D Space
Autoři:
Benna, Tomáš ; Peringer, Petr (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Práce popisuje návrh a implementaci systému pro real-time simulaci fyzikálního 3D prostoru, fungující jako nadstavbu ke grafickému enginu. Tento systém obsluhuje zpracování simulace rigidních těles chovajících se dle fyzikálních zákonů včetně detekce a řešení kolize. V textu je obsažen teoretický úvod do této problematiky, návrh a implementace systému jako multiplatformní knihovny a popis jejího uživatelského rozhraní. Mimo tuto knihovnu jsou výsledkem této práce i ukázkové aplikace, které nám znázorňují funkcionalitu navrhnutého simulačního modelu.
This thesis describes design and implementation of 3D space physical real-time simulation system as add-on to graphical engine. System contains processing of rigid solid simulation, collision detection and response, which are provided by physical laws. Document contains theoretical introduction of this course of study, design and implementation as multiplatform library and description of user interfaces. Output of this thesis, except library, is also example applications, which demonstrate functionality of designed simulation model.
Klíčová slova:
backtransforming.; bod kolize; detekce kolizí; Fyzikální simulace; fyzikální solver; lokální kolize; multikolize; polohový stav tělesa; real-time simulace; rigidní těleso; řešení kolizí; řešení multikolize; backtransforming.; collision detection and response; collision point; local collision; multicollision; multicollision resolving; Physical simulation; physical solver; real-time simulation; rigid solid; solid location state
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/54008