Název:
Snímání scény pomocí USB a FireWire kamer
Překlad názvu:
USB a FireWire camera aplications
Autoři:
Berka, Petr ;
Janáková, Ilona (oponent) ;
Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze] [eng]
Tato diplomová práce se zabývá připojením USB a FireWire kamer k počítači skrze technologii DirectShow. Využil jsem především vývojářského nástroje MontiVision, který spolupracuje s programovacími prostředími jako je např. Microsoft Visual C++. Naleznete zde, jak využít přímý přístup k pixelům obrazu, jak uložit jednotlivé snímky videa, jak nastavit kameru a kalibrovat při snímání scény a jak může vypadat konkrétní aplikace zpracování obrazu z kamery. Nad rámec zadání jsem se zabýval úvodem do stereovize. Práci jsem napsal jako návod pro studenty, doplnil o osobní zkušenosti a experimenty.
This diploma thesis deals with a interface USB and FireWire cameras to a computer through a technology called DirectShow. I used mostly a development kit „MontiVision“, which cooperates with a programming environment as is e.g. Microsoft Visual C++. You find here how to use a direct pixel access, how to get singles photos from a video, how to set up and calibrate a camera and how can look a particular application of the image processing. I wrote an introduction to the stereo-vision above the frame of my task. This thesis is like a manual for students. It includes my personal experiences and experimentations too.
Klíčová slova:
COM ;
DirectShow ;
DirectX ;
Filtr graf ;
kalibrace kamery. ;
kalibrační filtr ;
LoadFromString ;
manažer filtr grafu ;
Microsoft Software Development Kit ;
PlayCap ;
přímý přístup k pixelům ;
rendrovací filtr ;
standard IEEE1394 ;
technologie FireWire ;
transformační filtr ;
Video for Windows ;
vlastnosti USB ;
zdrojové texty C++ ;
zdrojový filtr ;
C++ Source ;
Camera calibration. ;
COM ;
Direct pixel access ;
DirectShow ;
DirectX ;
Filter Graph ;
Filter Graph Manager ;
FireWire technology ;
IEEE1394 standard ;
LoadFromString ;
Microsoft Software Development Kit ;
PlayCap ;
Render Filter ;
Source Filter ;
Transform Filter ;
Undistortion Filter ;
USB properties ;
Video for Windows
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(
web )
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/3741
Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-586080
Záznam je zařazen do těchto sbírek: Školství > Veřejné vysoké školy > Vysoké učení technické v Brně Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce