Original title:
Snímání scény pomocí USB a FireWire kamer
Translated title:
USB a FireWire camera aplications
Authors:
Berka, Petr ;
Janáková, Ilona (referee) ;
Richter, Miloslav (advisor)
Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze
Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstract:
[cze] [eng]
Tato diplomová práce se zabývá připojením USB a FireWire kamer k počítači skrze technologii DirectShow. Využil jsem především vývojářského nástroje MontiVision, který spolupracuje s programovacími prostředími jako je např. Microsoft Visual C++. Naleznete zde, jak využít přímý přístup k pixelům obrazu, jak uložit jednotlivé snímky videa, jak nastavit kameru a kalibrovat při snímání scény a jak může vypadat konkrétní aplikace zpracování obrazu z kamery. Nad rámec zadání jsem se zabýval úvodem do stereovize. Práci jsem napsal jako návod pro studenty, doplnil o osobní zkušenosti a experimenty.
This diploma thesis deals with a interface USB and FireWire cameras to a computer through a technology called DirectShow. I used mostly a development kit „MontiVision“, which cooperates with a programming environment as is e.g. Microsoft Visual C++. You find here how to use a direct pixel access, how to get singles photos from a video, how to set up and calibrate a camera and how can look a particular application of the image processing. I wrote an introduction to the stereo-vision above the frame of my task. This thesis is like a manual for students. It includes my personal experiences and experimentations too.
Keywords:
C++ Source ;
Camera calibration. ;
COM ;
Direct pixel access ;
DirectShow ;
DirectX ;
Filter Graph ;
Filter Graph Manager ;
FireWire technology ;
IEEE1394 standard ;
LoadFromString ;
Microsoft Software Development Kit ;
PlayCap ;
Render Filter ;
Source Filter ;
Transform Filter ;
Undistortion Filter ;
USB properties ;
Video for Windows ;
COM ;
DirectShow ;
DirectX ;
Filtr graf ;
kalibrace kamery. ;
kalibrační filtr ;
LoadFromString ;
manažer filtr grafu ;
Microsoft Software Development Kit ;
PlayCap ;
přímý přístup k pixelům ;
rendrovací filtr ;
standard IEEE1394 ;
technologie FireWire ;
transformační filtr ;
Video for Windows ;
vlastnosti USB ;
zdrojové texty C++ ;
zdrojový filtr
Institution: Brno University of Technology
(
web )
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library.
Original record: http://hdl.handle.net/11012/3741
Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-586080
The record appears in these collections: Universities and colleges > Public universities > Brno University of Technology Academic theses (ETDs) > Master’s theses