Original title:
Bílá kniha, druhé vydání
Translated title:
White Paper, volume 2
Authors:
Daniel, Jáchym ; Pejpek, Tomáš (referee) ; Mléčka, Jan (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury Abstract:
[cze][eng]
Bílá kniha, druhé vydání je představení odlišného pohledu na to, jak se naše společnost vypořádává s rozvojem formálního vzdělávání. Historické analýzy ukazují, že způsob, jakým se vzděláváme je formou investice odrážející aktuální stav naší společnosti jako celku. Mým cílem bylo podívat se na celý problém z pohledu architekta – jak návrh architektonického prostoru ovlivňuje způsob, jakým se učíme a jak učíme. Mojí myšlenkou je otevřít alternativní vzdělávací systém v tom existujícím – otevřená škola je program zahrnující většinu cílů, které si vytyčilo ministerstvo v Bílé knize z roku 2000. Program 'otevřené školy' je zpochybnit monopol běžné školy jako hlavní instituce, v níž se člověk může vzdělávat. Architektonická definice prostředí, které podporuje předávání znalostí a zkušeností je cílem mé práce. 'Otevřená škola' je alternativou, která zahrnuje projektové vzdělávání a učení se v rámci komunity. Snaha otevřít školu oběma směry - k systému, kde se děti učí přímo reálnými projekty a zároveň je školní prostředí k dispozici každému, kdo projeví zájem učit nebo učit se. Plán je zobrazen na brněnském sídlišti Lesná.
White paper volume two is an alternative point of view on the way how our society deals with formal education. Historical analysis shows that the way we educate ourselves is a way of investment, reflecting current state of society in global. My approach was to look at the whole issue from an architectural point of view - how is the architectural space affecting the way we learn and teach. My idea is to open an alternative educational system withing the existing one, giving certain options to further development of one and the social group in general. The program of an open school is questioning the monopol of formal education systems for the knowledge giving. Architectural definition of a space which implies education is a goal of my work. Open school as an alternative vision of a schooling system including project based learning and learning within a real functioning community, opening the school in both directions - giving children a chance to learn from a real world and giving a chance to everyone to enter the environment of school to teach. Vision plan is shown in an existing location of Brno, Lesná.
Keywords:
school education project based learning deschooling; škola vzdělávání brno lesná projektová výuka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/65148