Original title:
Propagace studijního oboru Angličtina v elektrotechnice a informatice prostřednictvím letáků: jazyk reklamy v praxi
Translated title:
Promotion of the study programme English in Electrical Engineering and Informatics by means of leaflets: language of advertising in practice
Authors:
Zahradník, Petr ; Haupt, Jaromír (referee) ; Mihai, Hana (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[eng][cze]
Hlavním cílem této semestrální práce je představit typické prvky reklamního diskurzu, poskytnout informace nutné ke klasifikaci různých druhů reklamního sdělení a také krátce představit studijní obor Angličtina v elektrotechnice a informatice. V první části této práce jsou uvedeny základní jazykové principy v rámci reklamního diskurzu. Důraz je kladen zejména na větnou skladbu, tvarosloví a slovní zásobu. Další část práce pojednává o reklamě jako takové. Tato část se zaobírá klasifikací reklamy na základě různých faktorů, ale také tím, jaký má reklama dopad na sociální a ekonomické struktury současného světa. Poslední dvě kapitoly popisují studijní obor Angličtina v elektrotechnice a informatice.
The main aim of this thesis is to provide an overview of advertising discourse and classification of advertising and to introduce the English in Electrical Engineering and Informatics study programme. The first chapter of the thesis provides a brief summary of linguistic principles used within the advertising discourse. The emphasis is placed on syntax, morphology and vocabulary. The next chapter deals with advertising itself. It provides an analysis of advertising based on many factors. This chapter also describes the impact of advertising on the contemporary world. The last two chapters are dedicated to the description of the English in Electrical Engineering and Informatics study programme.
Keywords:
diskurz; jazyk; Reklama; studijní obor; tištěná média; Advertising; discourse; language; print media; study programme
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/173772