Original title:
Nástroj pro podporu volby optimální strategie firmy
Translated title:
A Tool for Support of an Optimal Company Strategy Choice
Authors:
Štěpánek, Ivo ; Bartík, Vladimír (referee) ; Květoňová, Šárka (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá volbou optimální strategie firmy. V teoretické části práce je rozebrána problematika hmotného a nehmotného produktu, marketingu a především strategického řízení s důrazem na volbu optimální strategie firmy. V práci jsou představeny základní metody strategické analýzy vnějšího okolí a interních zdrojů a schopností podniku. S využitím těchto poznatků je dále navržen program pro podporu strategického řízení firmy s cílem usnadnit a zpřehlednit dobře strukturovatelné a kvantifikovatelné metody strategické analýzy, na jejichž základě lze definovat a zvolit optimální strategii.
This thesis deals with an optimal strategy choice of a company. The issues of products and services, marketing and mainly strategic management with emphasis on optimal strategy choice of a company are described in theoretical part. There are introduced fundamental methods of internal and external strategic analysis. With use of mentioned facts a program for support of strategic management is proposed. This program is aiming to make well structured and quantifiable methods of strategic analysis easier and more clear, based on which it is possible to define and choose an optimal strategy of a company.
Keywords:
analysis of competition; Boston matrix of portfolio; business strategy; marketing mix; PESTLE analysis; Porter's five forces analysis; Porter's generic strategy; pricing; product; strategic analysis; Strategic management; SWOT analysis; analýza konkurence; Bostonská matice portfolia; marketingový mix; obchodní strategie; PESTLE analýza; Porterovy generické strategie; Porterův model pěti sil; produkt; strategická analýza; Strategické řízení; SWOT analýza; tvorba cen
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/61967