Original title:
Uplatnění marketingu v řízení firem
Translated title:
Application of Marketing in Business Management
Authors:
Kristiánová, Nikol ; Ondrušová, Denisa (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem předložené diplomové práce „Uplatnění marketingu v řízení firem“ je analýza současné situace trhu, kde působí společnost ABC, a na základě této analýzy vytvoření marketingového plánu. Teoretická část je věnována definování pojmů z odborné literatury, především se zaměřením na proces tvorby marketingového plánu. Následující praktická část je věnována, na základě získaných poznatků z teorie, samotnému provedení analýz a návrhu marketingového plánu pro společnost ABC.
The subject of the submitted thesis "Application of marketing in management of companies" is an analysis of the current market situation where the company ABC operates and on the basis of this analysis to create a marketing plan. The theoretical part is devoted to defining the concepts of specialized literature, mainly focusing on the process of creating a marketing plan. The following section is devoted to, based on lessons learned from the theory itself, actual analysis and designing a marketing plan for the company ABC.
Keywords:
car parts; Marketing; marketing mix; marketing plan; SWOT analysis; Marketing; marketingový mix; marketingvý plán; náhradní díly a autodopňky; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/37004