Název:
Software pro řízení zapalování a vstřikování spalovacích motorů
Překlad názvu:
Engine Motormanagement Software
Autoři:
Kopecký, Ivo ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Injekce paliva je systém, který dávkuje palivo do spalovacího motoru. V moderních automobilových aplikacích, toto dávkování paliva vykonává samostatný systém. Vstřikovací systém je vždy navržený na určitý typ paliva se kterým bude pracovat: benzín, LPG (známý také jako propan), ethylalkohol, methanol, metanový plyn, vodík nebo nafta. Většina vstřikovacích systému je vyrobena pro vstřikování nafty nebo benzinu. S příchodem elektronizace se stal systém pro vstřikování nafty a benzinu velice podobným. Za posledních 20 let se u automobilů v motorové části nejvíce změnila příprava směsi a její způsob zapálení. Od karburátorů se přešlo k jednotkám, které připravují spalovací směs podle aktuálního stavu provozu automobilu na silnici, např. změnou tlaku, teplotou nebo i poměrem benzínu a vzduchu.
Fuel injection is a means of metering fuel into an internal combustion engine. In modern automotive applications, fuel metering is one of several functions performed by an "engine management system". A fuel injection system is designed and calibrated specifically for the type(s) of fuel it will handle: gasoline (petrol), Autogas LPG (also known as propane), ethanol, methanol, methane (natural gas), hydrogen or diesel. The majority of fuel injection systems are for gasoline or diesel applications. With the advent of electronic fuel injection, the diesel and gasoline hardware has become quite similar. During the last twenty years a preparation of a fuel mixture and the way of ignition in engine segment have changed the most. Instead of a carburettor it is being used the unit, which prepare fuel mixture according to a status of a car on the road e.g. change of pressure, temperature or ratio of a fuel and air.
Klíčová slova:
Common rail; Injekce paliva; Karburátor; Katalyzátor; kondenzátor; Lambda sonda; Palivové čerpadlo; Předstih; Přerušovač; Reduktor; Spalovací prostor; Termovize; Tryska; VisioScope AVL; Vstřikovací systém; Zapalovací svíčka; Zapalování; Řídící jednotka; A fuel injection system; Capacitor; Carburettor; Catalyzer; Combustion space; Common rail; Control unit; Divider; Fuel injection; Gazoline pump; Ignitron; Interrupter; Lambda sonde; Nozzle; Pre-ignition; Reducer; Sparing-plug; Thermovision; VisioScope AVL
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/15447