Original title:
Marketingová strategie vybrané neziskové organizace
Translated title:
Marketing Strategy of a Selected Nonprofit Organization
Authors:
Kolomazník, Tomáš ; Kolenc, Jana (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem marketingové strategie, respektive segmentací a vytvořením marketingového mixu pro nestátní neziskovou organizaci, která se zaměřuje na ochranu kulturního dědictví. Práce shrnuje problematiku sestavení marketingové stra-tegie, od které se odvíjí interní a externí analýzy. Důraz je kladen na analýzu zákazníka, která spolu se SWOT analýzou tvoří základní kameny pro stanovení cílů marketingové strategie. Přínosem by mělo být zvýšení povědomí o značce a činnosti organizace, získá-ní nových zákazníků a dodatečných finančních prostředků.
The aim of the master thesis is to create a proposal of marketing strategy, resp. segmen-tation and marketing mix for a selected NGO which is aimed at protecting the cultural heritage. The thesis summarizes the principles of elaboration of a marketing strategy, which are needed for internal and external analysis. Emphasis is given to Customer analysis which (together with SWOT analysis) forms the cornerstones for setting the goals of marketing strategy. Benefits should be: increased awareness of the brand and organization’s activities, the acquisition of new customers and additional funds.
Keywords:
customer analysis; marketing budget; marketing mix; Marketing strategy; McKinsey 7S; Porter's five forces analysis; segmentation; SLEPTE analysis; social media marketing; SWOT analysis; targeting; analýza zákazníka; cílení; marketing sociálních sítí; Marketingová strategie; marketingový mix; marketingový rozpočet; McKinsey 7S; Porterův model pěti sil; segmentace; SLEPTE analýza; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/196857