Název:
Výroba součásti rámu střechy automobilu plošným tvářením
Překlad názvu:
Sheet metal forming production of automobile frame top
Autoři:
Marák, Daniel ; Šlais, Miroslav (oponent) ; Forejt, Milan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Projekt vypracovaný v rámci inženýrského studia oboru N2326 předkládá návrh technologie postupu výroby výlisku – dílce z mikrolegované oceli s vyšší mezí kluzu H 240 LA a konstrukční návrh nástroje pro jeho lisování. Na základě literární studie technologie plošného tváření za studena byl navržen technologický postup výroby v deseti operacích. Konstrukce sdruženého postupového nástroje vychází z typu lisu, který je určen pro lisování daného výlisku. Lis KRUPP 400t disponuje lisovací silou 4 000kN. Materiály použité při konstrukci nástroje jsou obvykle používány výrobci nástrojů. Střižníky a střižnice jsou vyrobeny z oceli 19 573, tepelně zpracované podle výkresové dokumentace. Tažníky a tažnice jsou vyrobeny z oceli 19 552, zakaleny na 56+2HRc a povlakovány metodou TiCN.
The project, which have been created within the framework study of engineering branch N2326, submit project technology process of pressing - part from micro-alloyed steel with higher yield point H 240 LA and proposal of tool design for its pressing. Technology process was designed in ten operations, base on literary studying of cold forming technology. Design of progressive die respects type of press machine, which is specified for production this part. Press KRUPP 400t disposes pressing force 4 000kN. Materials, used for design of tool, are in use by tool shops. Punches and punching dies are produced from steels 19 573, heat-treated according drawing documentation. Drawing punches and dies are produced from steel 19 552, hardened on 56+2HRc and coated by TiCN method.
Klíčová slova:
H 240 LA; Sdružený postupový nástroj; stříhání; tažení; blanking; drawing; H 240 LA; Progressive die
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/4759