Název:
Mezinárodní marketingový mix společnosti vstupující na zahraniční trh
Překlad názvu:
International Marketing Mix of Selected Company Entering Foreign Market
Autoři:
Sadloňová, Lujza ; Schüller, David (oponent) ; Kaňovská, Lucie (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstrakt: [slo][eng]
Diplomová práca sa zameriava na problematiku medzinárodného marketingového mixu českej spoločnosti vstupujúcej na nemecký trh. Špecifikuje motívy a formy vstupu na zahraničný trh a definuje jednotlivé zložky medzinárodného marketingového mixu. Obsahuje návrh vhodnej formy vstupu, rozpracovanie medzinárodného marketingového mixu spoločnosti, a na základe prieskumu konkurenčných predajných cien vybraných výrobkov odporúča zvoliť vhodnú cenovú stratégiu pri vstupe na zahraničný trh.
The diploma thesis focuses on the issue of the international marketing mix of a Czech company entering the German market. It specifies the motives and forms of entering the foreign market and defines the individual components of the international marketing mix. It contains a suggestion for a suitable form of entry, elaboration of an international marketing mix of the company and based on a survey of competitive prices of selected products, it recommends choosing a suitable pricing strategy when entering a foreign market.
Klíčová slova:
competitive price survey; expansion to foreign markets; German market; international marketing mix; orthopedic appliances; PESTE analysis; Porter's analysis
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/197699