Original title:
Podpora knowledge managementu v systému ALVAO
Translated title:
Knowledge Management Support in the ALVAO System
Authors:
Pramuka, Tomáš ; Rychlý, Marek (referee) ; Bartík, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Práce pojednává o správě znalostí z pohledu knihovny ITIL . V práci je analyzováno řešení správy znalostí a báze znalostí v systému Service Now a současné řešení báze znalostí v systému ALVAO . Dále je navrženo a naimplementováno rozšíření báze znalostí v systému ALVAO na správu znalostí a intregrace s Microsoft SharePoint .
This thesis is focused on knowledge management as seen in ITIL library. It includes analysis of knowledge management solutions: knowledge base in the Service Now system and actual solution of knowledge base in the ALVAO system. Furthermore, there is a design and implementation of an extension from knowledge base to knowledge management in the ALVAO system described. It has also been designed and implemented integration with the Microsoft SharePoint .
Keywords:
ALVAO; ITIL; knowledge base; knowledge management; Service Now; ALVAO; báza znalostí; ITIL; Service Now; správa znalostí
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52318