Název:
Využití Vertex a Pixel shaderu v OpenGL pro 3D zobrazení 3D obrazových dat v medicíně
Překlad názvu:
Vertex and Pixel Shaders OpenGL Visualisation of Medical 3D Image Data
Autoři:
Vaďura, Jiří ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá akcelerovaným zobrazováním 3D medicínských dat, např. z počítačové tomografie, pomocí grafického procesoru a s použitím rozhraní OpenGL. Nezpracované řezy jsou načteny do grafické paměti a zobrazeny metodou ray-casting. Cílem je kvalitně zobrazit 3D data a zároveň umožnit plnou interakci. K dispozici je několik režimů zobrazení jako MIP, simulace rentgenového zobrazení a realistické stínování.
This thesis deals with accelerated 3D rendering of medical data, e.g. computed tomography, using a graphics processor and OpenGL library. Raw data slices are send to graphic memory and rendered by a ray-casting algorithm. The goal of this project is high quality visual output and full user interaction at the same time. Multiple rendering modes are avaiable to the user: MIP, X-Ray simulation and realistic shading.
Klíčová slova:
grafický procesor; medicína; OpenGL; shadery; tomografie; volume rendering; vrhání paprsků; computed tomography; graphics processing unit; medical imaging; OpenGL; ray-casting; shaders; volume rendering
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/53768