host ::
přihlásit
Digitální repozitář
Hledej
Nový záznam
Nápověda
O repozitáři
Hlavní stránka
>
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Diplomové práce
> Snižování hluku kolejových vozidel v traťových obloucích
Informace
Soubory
Název:
Snižování hluku kolejových vozidel v traťových obloucích
Překlad názvu:
Reduction of noise of the railway vehicles in line arcs
Autoři:
Navrátil, Václav
;
Dočkal, Aleš
(oponent) ;
Klapka, Milan
(vedoucí práce)
Typ dokumentu:
Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt:
[cze]
[eng]
Řízení adheze v kontaktu kola a kolejnice v kolejové dopravě může být významně zefektivněno zohledněním hlukových projevů. Zařízení, které by to umožňovalo, však na trhu není. Proto je cílem práce návrh modulu pro řízení jednotky pro aplikaci produktů pro úpravu adheze v závislosti na vyzařovaném hluku z projíždějícího vozidla. Součástí práce je experimentální analýza hluku kolejových vozidel v Brně. Na základě zjištěných poznatků jsou definovány technické parametry modulu a parametry vstupující do procesu řízení aplikace. Výsledné řešení je postaveno na open-source platformě Arduino a je ověřeno experimentálně. Výsledky těchto experimentů potvrdily, že aplikace produktů pro úpravu adheze řízená v závislosti na hluku je možná a jeví se jako efektivní pro snižování hlukové emise plynoucí z provozu kolejových vozidel.
reducing noise, noise in railway transport, management of application of products for modification of adhesion
Klíčová slova:
hluk v kolejové dopravě
;
snižování hluku
;
řízení aplikace produktů pro úpravu adheze
;
if noise is taken into account. Device
;
is not available on the market. Therefore the aim of the thesis is to design the module for control of the unit for application of products for modification of adhesion in dependence on noise emission from passing-through vehicle. Experimental analysis of noise of railway vehicles in Brno is a part of the thesis. Based on the outcomes of the analysis
;
Management of adhesion in wheel-rail contact in railway transport could be more effective
;
technical parameters of module and parameters for control of application are defined. Final solution is based on open-source platform Arduino and it is verified experimentally. Outcomes of this experiments confirmed
;
that application of products for modification of adhesion managed on dependence on noise is possible and it seems to be effective for reducing noise emission caused by railway vehicles.
;
which enables that
Instituce:
Vysoké učení technické v Brně (
web
)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT.
Původní záznam:
http://hdl.handle.net/11012/179398
Trvalý odkaz NUŠL:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-553026
Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství
>
Veřejné vysoké školy
>
Vysoké učení technické v Brně
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Diplomové práce
Záznam vytvořen dne 2024-04-02, naposledy upraven 2024-04-03.
Podobné záznamy
Není přiložen dokument
Exportovat ve formátu
DC
,
NUŠL
,
RIS
Sdílet