guest ::
login
Digital Repository
Search
Submit
Help
About
Home
>
Academic theses (ETDs)
>
Master’s theses
> Snižování hluku kolejových vozidel v traťových obloucích
Information
Files
Original title:
Snižování hluku kolejových vozidel v traťových obloucích
Translated title:
Reduction of noise of the railway vehicles in line arcs
Authors:
Navrátil, Václav
;
Dočkal, Aleš
(referee) ;
Klapka, Milan
(advisor)
Document type:
Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze
Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract:
[cze]
[eng]
Řízení adheze v kontaktu kola a kolejnice v kolejové dopravě může být významně zefektivněno zohledněním hlukových projevů. Zařízení, které by to umožňovalo, však na trhu není. Proto je cílem práce návrh modulu pro řízení jednotky pro aplikaci produktů pro úpravu adheze v závislosti na vyzařovaném hluku z projíždějícího vozidla. Součástí práce je experimentální analýza hluku kolejových vozidel v Brně. Na základě zjištěných poznatků jsou definovány technické parametry modulu a parametry vstupující do procesu řízení aplikace. Výsledné řešení je postaveno na open-source platformě Arduino a je ověřeno experimentálně. Výsledky těchto experimentů potvrdily, že aplikace produktů pro úpravu adheze řízená v závislosti na hluku je možná a jeví se jako efektivní pro snižování hlukové emise plynoucí z provozu kolejových vozidel.
reducing noise, noise in railway transport, management of application of products for modification of adhesion
Keywords:
if noise is taken into account. Device
;
is not available on the market. Therefore the aim of the thesis is to design the module for control of the unit for application of products for modification of adhesion in dependence on noise emission from passing-through vehicle. Experimental analysis of noise of railway vehicles in Brno is a part of the thesis. Based on the outcomes of the analysis
;
Management of adhesion in wheel-rail contact in railway transport could be more effective
;
technical parameters of module and parameters for control of application are defined. Final solution is based on open-source platform Arduino and it is verified experimentally. Outcomes of this experiments confirmed
;
that application of products for modification of adhesion managed on dependence on noise is possible and it seems to be effective for reducing noise emission caused by railway vehicles.
;
which enables that
;
hluk v kolejové dopravě
;
snižování hluku
;
řízení aplikace produktů pro úpravu adheze
Institution:
Brno University of Technology (
web
)
Document availability information:
Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library.
Original record:
http://hdl.handle.net/11012/179398
Permalink:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-553026
The record appears in these collections:
Universities and colleges
>
Public universities
>
Brno University of Technology
Academic theses (ETDs)
>
Master’s theses
Record created 2024-04-02, last modified 2024-04-03
Similar records
No fulltext
Export as
DC
,
NUŠL
,
RIS
Share