Original title:
Vliv počítačových her na znalost anglického jazyka
Translated title:
The influence of computer games on English language knowledge
Authors:
Prát, Patrik ; Žouželková Bartošová, Marie (referee) ; Jašková, Jana (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[eng][cze]
Navzdory skutečnosti, že počítačové hry stále nabývají na popularitě, postoj většiny vůči počítačovým hrám je stále převážně negativní. Cílem této bakalářské práce je demonstrovat fakt, že hraní počítačových her může být prospěšné při osvojování cizího jazyka. Tato bakalářská práce se skládá ze tří kapitol, ve kterých je probírán aktuální postoj k anglickému jazyku v dnešním světě, osvojení cizího jazyka a vliv počítačových her na znalost anglického jazyka. Empirická část této bakalářské práce se zaměřuje na analýzu průzkumu, který byl tvořen formou dotazníku.
Despite the fact that computer games continue to gain in popularity, attitude of majority towards computer games is still rather negative. The aim of this bachelor’s thesis is to demonstrate that playing computer games can be beneficial while learning a second language. This bachelor’s thesis consists of three chapters in which is dealt with the current state of the English language, acquisition and learning of a second language, and influence of computer games on the English language knowledge. The empirical part of this bachelor’s thesis is devoted to the analysis of a survey in the form of a questionnaire.
Keywords:
Anglický jazyk; edutainment; osvojení cizího jazyka; počítačem asistované učení jazyka; vliv počítačových her na cizí jazyk; computer-assisted language learning; edutainment; English Language; influence of computer games on foreign language; second language acquisition
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/82151