Original title: Cestami textem: Didaktická interpretace a interpretační úlohy ve středoškolské výuce literatury
Translated title: By the Paths Through the Text: Didactic Interpretation and Interpretive Tasks in Secondary School Literature Teaching
Authors: Vojtíšek, Ondřej ; Králíková, Andrea (advisor) ; Koten, Jiří (referee) ; Vojtěch, Daniel (referee)
Document type: Doctoral theses
Year: 2023
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: interpretation|literary interpretation|didactic interpretation|didactics of literature|interpretation map|teaching worksheets|interpretation skills|oral final exam|dialogic interpretation|dialogic teaching|Dílna Česká knižnice|interpretation testing|objective question types|skills testing|Medea|Blood on the Tracks|Czech Heaven|Of Mice and Men|Midway Upon the Journey of Our Life|Double Being|women's writing|The Cross-Eyed Jim Confectionery; interpretace|literární interpretace|didaktická interpretace|didaktika literatury|výukové pracovní listy|interpretační mapa|interpretační dovednosti|ústní maturitní zkouška|dialogická interpretace|dialogické vyučování|Dílna České knižnice|interpretační testování|uzavřené testové úlohy|testování dovedností|Médeia|Blood on the Tracks|České nebe|O myších a lidech|Kde život náš je v půli se svou poutí|Dvojí domov|literatura psaná ženami|Sylvia Plathová|Cukrárna u Šilhavého Jima

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/188344

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-541353


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Doctoral theses
 Record created 2024-03-03, last modified 2024-04-15


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share