Název:
Korelace mezi popularitou značky ANO v Moravskoslezském kraji a úspěchem zvoleného primátora Tomáše Macury v komunálních vobách 2022
Překlad názvu:
Correlation between the popularity of the ANO brand in the Moravian-Silesian Region and the success of the elected mayor Tomáš Macura in the 2022 municipal elections
Autoři:
Vítek, Tomáš ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Korelace mezi popularitou značky ANO v Moravskoslezském kraji a úspěchem zvoleného primátora Tomáše Macury v komunálních volbách 2022 se věnuje případové studii Tomáše Macury v rámci komunální politiky v Ostravě. V teoretické části práce se definují pojmy spojené se značkou, brandingem, politickou značkou a osobní politickou značkou. Následuje kapitola společensko-politického kontextu, kde práce shrnuje výsledky strany ANO 2011 na jednotlivých politických úrovních se zaměřením na ostravský region. V této kapitole také práce řeší vzestup strany ANO 2011 společně s její historií. S tím se následně pojí podkapitola věnována přímo Tomáši Macurovi a jeho politické kariéře. V analytické části se práce zabývá analýzou vnitrostranického výzkumu a mediální vizibilitou Tomáše Macury před komunálními volbami v roce 2022. Výsledkem práce je zjištění, že obě dvě strany - Tomáš Macura a politická strana ANO 2011 - ze svého soužití navzájem profitovaly a vznikl mezi nimi tedy symbiotický vztah.The bachelor's thesis titled Correlation between the Popularity of the ANO Brand in the Moravian-Silesian Region and the Success of Elected Mayor Tomáš Macura in the 2022 Municipal Elections is dedicated to a case study of Tomáš Macura within the framework of municipal politics in Ostrava. The theoretical part of the thesis defines the terms associated with brand, branding, political brand, and personal political brand. It is followed by a chapter on the socio-political context, where the work summarizes the ANO 2011 party's results at different political levels, with a specific focus on the Ostrava region. This chapter also addresses the rise of the ANO 2011 party, along with its history. A subsequent subsection is dedicated directly to Tomáš Macura and his political career. In the analytical part, the thesis delves into the analysis of internal party research and the media visibility of Tomáš Macura prior to the 2022 municipal elections. The result of the study reveals that both parties - Tomáš Macura and the political party ANO 2011 - benefited from their coexistence, thus creating a symbiotic relationship between them.
Klíčová slova:
ANO 2011; brand; komunální politika; komunální volby; osobní značka; Ostrava; Tomáš Macura; ANO 2011; brand; local politics; municipal elections; Ostrava; personal branding; Tomáš Macura