Název:
Vliv ředitele na další vzdělávání pedagogických pracovníků
Překlad názvu:
The influence of the principal on further education of teaching staff
Autoři:
Pokorná, Tereza ; Hubert, Vlastimil (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá vlivem ředitele školy na další vzdělávání pedagogických pracovníků. Hlavním cílem je zjistit a zhodnotit, jaký vliv má ředitel školy na další vzdělávání pedagogických pracovníků. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje pojem ředitele školy, popisuje jeho funkce a role, stanovuje kompetence ředitele základní školy. Dále se věnuje dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků. Jsou objasněny základní pojmy související s dalším vzděláváním pedagogických pracovníků, právní ukotvení a strategické dokumenty s problematikou související. Je uvedeno rozdělení dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a současné metody vzdělávacích akcí. Práce také popisuje činnosti ředitele v procesu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ve škole. Praktická část prezentuje výzkumné šetření, které na základě rozhovorů s řediteli škol a dotazníku pro pedagogické pracovníky popisuje, jak ředitelé tvoří plán dalšího vzdělávání. Zjišťuje, jestli se pedagogičtí pracovníci na plánu podílí, zdali ředitelé podporují své pracovníky v oblasti dalšího vzdělávání a jakým způsobem, a na základě získaných informací hodnotí další vliv ředitele školy na výběr dalšího vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA celoživotní vzdělávání, další vzdělávání pedagogických pracovníků, DVPP, kompetence...The bachelor's thesis deals with the influence of the school principal on the further education of teaching staff. The main goal is to find out and evaluate what influence the school principal has on the further education of teaching staff. The thesis is divided into a theoretical and a practical parts. The theoretical part defines the concept of a school principal, describes his/her functions and roles, and determines the competences of a primary school principal. It also deals with further education of teaching staff. The basic terms related to further education of teaching staff, legal anchoring and strategic documents related to the issue are clarified. The division of continuing training of teaching staff and current methods of educational events is indicated. The work also describes the activities of the director in the process of further education of teaching staff at the school. The practical part presents a research investigation, which, based on interviews with school principals and a questionnaire for teaching staff, describes how principals create a further education plan. It finds out if teaching staff participate in the plan, whether principals support their staff in the field of continuing education and how, and, on the basis of the information obtained, evaluates the further...
Klíčová slova:
další vzdělávání; pedagogický pracovník; učitel; ředitel; further education; pedagogical worker; principal; teacher