Název:
Syndrom vyhoření u pedagogů v předškolním vzdělávání
Překlad názvu:
Burnout syndrome among teachers in preschool education
Autoři:
Lazorová, Tereza ; Švamberk Šauerová, Markéta (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na téma syndromu vyhoření učitelek v mateřských školách. Práce obsahuje teoretickou i praktickou část. Praktická část se zabývá vymezením základních pojmů a definic. Vytyčuje, jak a za jakých podmínek může syndrom vyhoření vzniknout, jak s ním lze pracovat, jaké má důsledky a jaké jsou možnosti prevence. Praktická část sleduje, jak vyhoření zasáhlo do života učitelek a rozebírá, jak často se s problémem setkaly i u svých kolegyň. Věnuje se konkrétním případům vyhoření, zjišťuje, proč v určitých případech nastalo, a jak se s ním dotazované učitelky vypořádaly. Výzkum probíhal pomocí dotazníků určeným učitelkám mateřských škol.This bachelor's thesis deals with the burnout syndrom of teachers in kindergarten. The thesis includes theoretical and practical part. The theoretical part observes basic terms and definitions of the work. It defines the conditions that leads to the burnout syndrome and how can we work with it, what are the consequences and what can we do to prevent the syndrome from happening. The practical part discovers how the syndrome affected the life of the teachers and how often did they came across that issue. It follows particular cases of the burnout syndome and detects why the syndome had happend and how did the interviewee deal with it. The research was assigned as a questionare to teachers in kindergarten.
Klíčová slova:
mateřská škola; pedagog; psychické problémy; předškolní vzdělávání; Syndrom vyhoření; Burnout syndrome; kindergarten; pedagogue; preschool education; psychical problems