Název:
Propagace rychloobrátkového zboží v denním tisku a reklamní filmové produkci meziválečného Československa
Překlad názvu:
Convenience goods advertising in daily press and film advertising in interwar Czechoslovakia
Autoři:
Jeřábek, Petr ; Štolleová, Barbora (vedoucí práce) ; Starcová, Marcela (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předložená bakalářská práce sleduje vývoj reklamních strategií podniků orientovaných na výrobu a prodej rychloobrátkového zboží pomocí analýzy jejich reklamní produkce ve vybraném denním tisku a animovaných i hraných reklamních filmech přístupných československým spotřebitelům v meziválečném období. Na základě analýzy dobových periodik sleduje množství a vývojové trendy umisťování propagačních sdělení. Z hlediska obsahu propagačních sdělení analyzuje obvyklé jazykové a obrazové motivy využívané pro komunikaci se zákazníkem. Poukazuje na výhody vybraných médií pro účely ovlivňování zákazníka a jeho spotřebitelských návyků. Výsledky práce umožňují zhodnocení úrovně československé propagace rychloobrátkového zboží z hlediska implementace dobových pokrokových trendů šířených domácími reklamními teoretiky, stejně jako její zasazení do mezinárodního kontextu. Klíčová slova: reklama, Československo, film, Národní listy, Národní politika, meziválečné obdobíThe submitted bachelor thesis traces the development of advertising strategies of companies oriented to the production and sale of fast-moving consumer goods by analyzing their advertising production in selected daily press and animated and live-action advertising films available to Czechoslovak consumers in the interwar period. It traces the quantity of promotional messages and development trends in their placement on the basis of an analysis of contemporary periodicals. In terms of the content of promotional messages, it analyses the common linguistic and visual motifs used to communicate with customers. The thesis highlights the advantages of selected media for the purpose of influencing customers and their consumption habits. The findings of the thesis enable an assessment of the standard of promotion of convenience goods in Czechoslovakia in terms of implementation of contemporary progressive trends popularized by Czechoslovak advertising theorists, as well as its position within an international context. Key words: advertising, Czechoslovakia, film, Národní listy, Národní politika, interwar period
Klíčová slova:
Reklama|Československo|film|Národní listy|Národní politika|meziválečné období; Advertising|Czechoslovakia|film|Národní listy|Národní politika|interwar period