Original title:
Návrh strategie marketingové komunikace spolecnosti
Translated title:
Proposal of the company's marketing communication strategy
Authors:
Mařík, Daniel ; Milichovský, František (referee) ; Havíř, David (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem strategie marketingové komunikace společnosti Hitpoint s.r.o. První část diplomové práce se věnuje teoretickým podkladům, které budou využity v rámci analytické a návrhové části. V analytické části je popsána samotná společnost Hitpoint s.r.o. Byl také vypracován výzkum v rámci sociálních sítí a analýzy PEST, SWOT a Porterův model 5 sil. Na základě výsledků analýz byl v návrhové části představen návrh na zavedení e-shopu, v rámci, kterého byl vybrán produktový mix, byl navržen způsob určení ceny a další marketingové nástroje. Byla také vypracována časová analýza PERT. Z vypracovaného výzkumu byly také určeny doporučení společnosti v rámci sdíleného obsahu na sociálních sítích.
Abstract The diploma thesis deals with the design of the marketing communication strategy of Hitpoint s.r.o. The first part of the thesis is devoted to the theoretical background, which will be used in the analytical and design part. The company Hitpoint s.r.o. itself is described in the analytical part. Social network research and PEST, SWOT and Porter's 5 forces analysis were also developed. Based on the results of the analyses, a proposal for the introduction of an e-shop was presented in the design part, within which the product mix, pricing strategy and other marketing tools were selected. A PERT time analysis was also developed. From the developed research, the company's recommendations were also determined as part of shared content on social networks.
Keywords:
macro environment analysis; marketing; marketing communication; marketing research; marketing strategy; micro environment analysis; SWOT analysis; analýza makrookolí; analýza mikrookolí; marketing; marketingová komunikace; marketingová strategie; marketingový výzkum; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/213285