Original title:
Marketingová Strategie vybraného podniku
Translated title:
Marketing Strategy of the Selected Company
Authors:
Řehořková, Petra ; Kaňovská, Lucie (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na marketingovou strategii kavárny Maybe coffee & bistro a následné vypracování návrhů na její zlepšení. Práce je rozdělena do tří částí. První část popisuje teoretická východiska práce v oblasti marketingu a slouží k lepšímu pochopení dané problematiky. Ve druhé části práce je v návaznosti na teoretická východiska analyzován současný stav kavárny a její marketingové strategie. Třetí část předkládá návrhy na její vylepšení, které vychází ze zjištěných dat analýz a také dotazníkového šetření.
Master’s thesis is focused on the marketing strategy of Maybe coffee & bistro and subsequent development of proposals for its improvement. Thesis composes of three parts. The first part describes the theoretical background of the work in the field of marketing and serves to better understand the subject. In the second part of the thesis, the current state of the café is analysed in relation to the theoretical background and its marketing strategies. The third part presents suggestions for its improvement, which are based on the findings of the analyses as well as the questionnaire survey.
Keywords:
communication strategy; marketing; marketing mix; marketing research; marketing strategy; komunikační strategie; marketing; marketingová strategie; marketingový mix; marketingový výzkum
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/213260