Original title:
Návrh na zlepšení marketingového mixu společnosti
Translated title:
Proposal to improve the marketing mix of the company
Authors:
Borovcová, Aneta ; Chlebovský, Vít (referee) ; Havíř, David (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá návrhem na zdokonalení marketingového mixu společnosti, která prodává zahradní techniku, nářadí a ostatní produkty potřebné k údržbě zahrady. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. V první, teoretické části, jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti marketingu, marketingového mixu a marketingového prostředí. Druhá, analytická část, obsahuje vyhodnocení současného stavu společnosti pomocí jednotlivých analýz. Poslední část prezentuje návrhy a doporučení pro zdokonalení marketingového mixu.
The bachelor thesis deals with a proposal for improving the marketing mix of a company that sells gardening equipment, tools and other products needed for garden maintenance. The thesis is divided into three main parts. In the first, theoretical part, the basic concepts of marketing, marketing mix and marketing environment are explained. The second, analytical part, contains an evaluation of the current state of the company by means of individual analyses. The last part presents suggestions and recommendations for improving the marketing mix.
Keywords:
marketing; marketing mix; PEST analysis; place; price; product; promotion; cena; marketing; marketingový mix; místo; PEST analýza; produkt; propagace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/212858