Název:
Nástroj na procvičování vědomostí k maturitě
Překlad názvu:
A Tool for Practising Knowledge for Graduation
Autoři:
Mořkovský, Samuel ; Španěl, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá vytvořením edukační mobilní aplikace pro maturitní předmět uměleckých středních škol Dějiny výtvarné kultury. Při práci byl proveden průzkum mezi studenty umělecké SŠ pro získání informací o jejich postoji ke zmíněnému předmětu a zkušenostech s edukačními aplikacemi. Po průzkumu byla provedena realizace mobilní aplikace pro systémy iOS a Android. Serverová aplikace pak realizuje veškerou logiku a za pomocí HTTP komunikuje s mobilní aplikací na zařízeních uživatelů. Data jsou uchovávána v relační databázi MySQL. Pro správu obsahu je poskytnuto webové rozhraní s přihlášením. Po realizaci byl otestován UX se studenty pro získání zpětné vazby. Výsledkem byly pozitivní reakce a pokud by aplikace obsahovala větší množství obsahu, studenti by ji aktivně používali. Výsledky práce ukazují, že ji studenti považují za přínosnou a další vývoj má význam.
The goal of this thesis is to create an educational mobile application for a subject History of arts and culture. The main target group are high schools. Firstly, initial research with students was done about their experience with mobile educational appliactions and opinion about mentioned subject. After the research a mobile appliaction was implemented for Android and iOS systems. Then, a server application processes the logic and communicates through HTTP with mobile applications on users devices. Data are stored in a relational databaze MySQL. The content is managed through a web interface with login. After the implementation, an UX test was performed with students to obtain feedback. The result was a positive reaction and if there was more content, students would actively use the application. The results of this thesis show that students find the application useful and is worthy for further development.
Klíčová slova:
Android; dějiny umění; dějiny výtvarné kultury; edukační aplikace; Expo; iOS; klient-server; Laravel; mobilní aplikace; PHP; React Native; UX; Android; client-server; educational application; Expo; history of arts; history of culture; iOS; Laravel; mobile application; PHP; React Native; UX
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/212730