Original title:
Marketingový mix vědeckého zábavního parku
Translated title:
Marketing Mix of Science Theme Park
Authors:
Horáková, Jana ; Muzikářová, Tereza (referee) ; Milichovský, František (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá analýzou marketingového mixu vědeckého zábavního parku a zpracováním návrhů pro jeho změny. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmů, které souvisejí s danou problematikou této diplomové práce. Analytická část zahrnuje analýzu současného stavu vědeckého zábavního parku, analýzu marketingového prostředí organizace a dotazníkové šetření. Návrhová část práce obsahuje návrhy a doporučení pro změny v marketingového mixu (7P).
This diploma thesis focuses on the analysis of the marketing mix of the science theme park and on creating a proposal for its changes. The theoretical part explains the concepts related to the issues of the thesis. The analytical part includes an analysis of the current situation of the science theme park, an analysis of the marketing environment of the organization, and a questionnaire survey. The design part of the thesis contains proposals and recommendations for changes in the marketing mix (7P).
Keywords:
competitors; customers; generation 55+; marketing; marketing analysis; marketing environment; Marketing mix; science theme park; services; generace 55+; konkurence; marketing; marketingové analýzy; marketingové prostředí; Marketingový mix; služby; vědecký zábavní park; zákazníci
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/212103