Original title:
Návrh zdokonalení marketingového mixu společnosti
Translated title:
Proposal to improve the marketing mix of the company
Authors:
Švestka, Yadviga ; Kaňovská, Lucie (referee) ; Havíř, David (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předložená diplomová práce přináší doporučení na zlepšení marketingového mixu společnosti na základě současného vyhodnocení společnosti a srovnání s jejími konkurenty v kosmetickém odvětví. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část vymezuje analýzy a metody pro zhotovení analytické části a definuje potřebné pojmy pro problematiku dané diplomové práce. Druhou částí práce je analytická část, která má za úkol najít konkurenty působící v odvětví s přírodní kosmetikou, zhodnotit stávající situaci kosmetických společností prostřednictvím vypracování analýzy Ko Floor, zhotovit analýzy vnitřního a vnějšího prostředí podniku, zhodnotit současný marketingový mix a určit možné kroky k rozvoji zvolené společnosti pomocí SWOT analýzy. Poslední částí diplomové práce je zhotovení doporučení k rozvoji zvolené společnosti na základě získaných poznatků z předchozích částí.
The submitted thesis provides recommendations for improving the marketing mix of the company based on the current evaluation of the company and a comparison with its competitors in the cosmetics industry. The thesis is divided into three parts. The theoretical part defines the analyses and methods for creating the analytical part and defines the necessary concepts for the issues addressed in the thesis. The second part of the thesis is the analytical part, which aims to identify competitors in the natural cosmetics industry, evaluate the current situation of cosmetic companies by creating a Ko Floor analysis, conduct an analysis of the internal and external environment of the company, manage the current marketing mix, and identify possible steps for the development of the chosen company through a SWOT analysis. The last part of the thesis is the creation of recommendations for the development of the chosen company based on the knowledge gained from the previous parts.
Keywords:
brand communication; brand identity; brand personality; brand positioning; children nature cosmetics; Marketing; marketing mix; McKinsey7 S model; PESTE analysis; SWOT analysis; dětská přírodní kosmetika; identita značky; komunikace značky; Marketing; marketingový mix; McKinsley 7 S model; osobnost značky; PESTE analýza; SWOT analýza; umístění značky; značka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/212068