Original title:
Návrh zdokonalení marketingového mixu společnosti
Translated title:
Proposal to improve the marketing mix of the company
Authors:
Bábíčková, Veronika ; Chlebovský, Vít (referee) ; Havíř, David (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového mixu společnosti, jež vyrábí a následně distribuuje bazény do jednotlivých evropských zemí a následných návrhem pro jeho zdokonalení. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část se týká teoretických východisek, jež souvisí s tématem práce. Druhá část obsahuje analýzu současného stavu společnosti, jejímž výsledkem je zjištění nedostatků či prostoru ke zlepšení. Ve třetí, tedy poslední části jsou představeny návrhy vycházející z analýzy současného stavu společnosti.
The bachelor thesis focuses on analyzing the marketing mix of a company that manufactures and distributes pools to various European countries, followed by proposals for its improvement. The thesis is divided into three main parts. The first part deals with theoretical foundations related to the topic of the thesis. The second part includes an analysis of the current state of the company, which results in identifying shortcomings or areas for improvement. The third and final part presents proposals based on the analysis of the current state of the company.
Keywords:
distribution; marketing; marketing mix; price; product; promotion; SWOT analysis; cena; distribuce; marketing; marketingový mix; produkt; propagace; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/211320