Název:
Význam dlouhodobé pohybové aktivity pro pro úroveň zdatnosti dětí mladšího školního věku (na příkladu Olympijského víceboje)
Překlad názvu:
The importance of long-term physical activity for the level of fitness of children of younger school age (on the example of Olympic all-around)
Autoři:
Foltysová, Sabina ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Význam dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti dětí mladšího školního věku (na příkladu Olympijského víceboje) Cíle: Cílem práce je zjistit na příkladu soutěže Olympijského diplomu, zda má pravidelná účast v soutěži vliv na vyšší zdatnost dětí mladšího školního věku. Metody: Pro porovnání výsledků dětí byla využita deskriptivní statistika (aritmetický průměr a směrodatná odchylka) a analýza dat (metoda ANOVA) pro stanovení rozdílu dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti a porovnání těchto výsledků. Výsledky: V teoretické části je vymezen vývoj člověka, především mladší školní věk, a také vývoj pohybových schopností. Dále jsou zde popsány motorické testy, historie testování a výzkumy testování motorické zdatnosti v České republice i ve světě. Výsledky zpracované v této práci byly poskytnuty organizátory Sazka olympijského víceboje a byly hodnoceny pouze děti nižšího stupně základní školy ve věku 6-11 let. Počítal se aritmetický průměr, směrodatná odchylka a pomocí využití analýzy dat (metoda ANOVA) byl vypočítán také rozdíl dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti dětí. Výzkumný soubor obsahoval celkově 95 430 dětí ve věku 6-11 let, přičemž v hodnocených letech (2017-2019) obsahoval 52 825 dětí, z toho 26 534 chlapců a 26 291 dívek. Byly hodnoceny výsledky 8...Title: The importance of prolonged physical activity for the fitness level of younger school- age children (on the example of Olympic all-around). Objectives: The aim of this paper is to investigate, using the Olympic Diploma competition as an example, whether regular participation in the competition has an effect on higher fitness levels in younger school-age children. Methods: Descriptive statistics (arithmetic mean and standard deviation) and data analysis (ANOVA method) were used to determine the difference of long-term physical activity on fitness level and to compare these results between children. Results: The theoretical part defines human development, especially younger school age, and also the development of physical abilities. It also describes motor tests, the history of testing and research on motor fitness testing in the Czech Republic and worldwide. The results compiled in this thesis were provided by the organisers of the Sazka Olympic multi-sport event and only lower primary school children aged 6 - 11 years were assessed. The arithmetic mean and standard deviation were calculated and the difference of long-term physical activity for the fitness level of the children was also calculated using data analysis (ANOVA method). The study population comprised a total of 95,430 children...
Klíčová slova:
senzitivní období; testování; Testování pohybové úrovně; všestrannost; Movement level testing; sensitive period; testing; versatility