Název:
Vliv distanční výuky na hodnocení žáků na 2.stupni ZŠ
Překlad názvu:
The influence of distance learning on the evaluation of pupils in 2nd primary school level
Autoři:
Maděrová, Sára ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Klapálková, Veronika (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá hodnocením žáků během distanční výuky, kdy byly na území České republiky kvůli pandemii covid-19 uzavřené školy a žáci se tak vzdělávali ze svých domovů. Cílem práce je popsat, jak ovlivnila distanční výuka hodnocení žáků u vybraných učitelů na 2. stupni základních škol v Praze. Pozornost je věnována zejména zjištění podoby hodnocení žáků během distanční výuky u jednotlivých učitelů. Důraz je kladen také na zmapování proměn hodnocení žáků učiteli v období probíhající distanční výuky a v neposlední řadě také na zjištění, jak se zkušenost učitelů s hodnocením žáků během distanční výuky projevila do jejich současného hodnocení. Při výzkumném šetření je využito metod polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy, obsahové analýzy metodických dokumentů týkající se hodnocení žáků během distanční výuky a dalších materiálů získaných od jednotlivých učitelů, se kterými byly rozhovory provedeny. Klíčová slova: covid-19, distanční výuka, formy hodnocení, sekundární vzdělávání, školní hodnocení, učitelThe diploma thesis deals with the evaluation of learners during distance education when schools in the Czech Republic were closed due to the Covid-19 pandemic and pupils were educated from home. The goal of the thesis is to describe how distance learning influenced the evaluation of pupils by selected teachers at the second level of primary schools in Prague. The main focus is on finding out the form of pupils' evaluation during distance learning by individual teachers. Emphasis is also placed on mapping the changes in teachers' assessment of pupils during the period of ongoing distance learning and, finally, on finding out how teachers' experience of pupil assessment during distance learning has been reflected in their current evaluation. The research investigation uses semi-structured interviews with teachers, content analysis of methodological documents related to pupil assessment during distance learning and other materials obtained from the interviewed teachers. Key words: covid-19, distance learning, evaluation methods, secondary education, school assessment, teacher
Klíčová slova:
covid-19|distanční výuka|sekundární vzdělávání|školní hodnocení|učitel|formy hodnocení; covid-19|distance learning|secondary education|school assessment|teacher|evaluation methods