Original title:
Rebranding vybraných sportovních klubů v České republice
Translated title:
Rebranding of the sport clubs in the Czech Republic
Authors:
Chládek, Filip ; Čáslavová, Eva (advisor) ; Voráček, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Rebranding vybraných sportovních klubů v České republice Cíle: Cílem práce je vypracovat doporučení pro kluby plánující rebranding. Doporučení budou vypracována na základě analýzy rebrandingu zkoumaných klubů - AC Sparta Praha a HC Dynamo Pardubice. Analýza je zaměřena na to, jakým způsobem kluby AC Sparta Praha a HC Dynamo Pardubice využily potenciál rebrandingu. Metody: V této práci byly použity metody kvalitativního výzkumu. Metoda hloubkového interview ve formě polo-strukturovaného rozhovoru sloužila ke zjištění informací o změnách značek zkoumaných klubů. Pro podrobnější přehled k tématu rebrandingu byla využita metoda případových studií. V této práci byly použity případové studie rebrandingu zahraničních klubů. Dále byly vytvořeny případové studie zkoumaných klubů. Další metodou byla analýza dokumentů, která zajistila spolehlivost a správnost informací k tématu rebrandingu. Poslední metodou byla diskuze v ohniskové skupině s experty a fanoušky. Tato metoda sloužila k lepšímu pochopení problematiky, získání dalších informací a různých postojů, pohledů a názorů k rebrandingu. Poznatky z diskuze byly využity k vytvoření závěrečných doporučeních. Výsledky: V rámci analýzy bylo zkoumáno, zda kluby AC Sparta Praha a HC Dynamo Pardubice, využily potenciál rebrandingu. Podle získaných...Title: Rebranding of the sport clubs in the Czech Republic Objectives: The aim of the work is to draw up recommendations for clubs planning rebranding. The recommendations will be drawn up on the basis of an analysis of the rebranding of the clubs examined - AC Sparta Praha and HC Dynamo Pardubice. The analysis is focused on how the clubs AC Sparta Praha and HC Dynamo Pardubice exploited the potential of rebranding. Methods: Methods of qualitative research were used in this work. The method of in-depth interview in the form of a semi-structured interview was used to find out information on brand changes of the clubs studied. The method of case studies was used for a more detailed overview of the topic of rebranding. The case studies of rebranding of foreign clubs were used in this work. The case studies of the clubs studied were also created. Another method was the analysis of documents, which ensured the reliability and validity of information on the topic of rebranding. The last method was the discussion in the focus group with experts and fans. This method was used to gain a better understanding of the issue, to gain further information and different attitudes, views and opinions on rebranding. The findings of the discussion were used to make final recommendations. Results: As part of the...
Keywords:
brand; brand image; football; hockey; marketing communication; potencial of brand; fotbal; hokej; image značky; marketingová komunikace; potenciál značky; značka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/179156