Název:
Typy sociálních reklam týkajících se bezpečnosti silničního provozu a jejich vnímání mladými řidiči
Překlad názvu:
Exploring types of social-impact campaigns promoting road safety and how these are perceived by young drivers
Autoři:
Popiolková, Michaela ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce je zjistit, jak vnímají vybrané kampaně na bezpečnost silničního provozu muži od 18 do 24 let. V teoretické části je vymezen pojem sociální reklama, dále jsou představeny hlavní cíle kampaní na bezpečnost silničního provozu a je porovnáno několik existujících studií zabývajících se efektivitou sociální reklamy se zaměřením na bezpečnost silničního provozu. Následně jsou v teoretické části popsány tři typy reklamních apelů a sociálně psychologická teorie plánovaného chování, která je využívána pro predikci chování a je aplikována ve výzkumné části. V praktické části práce je popsán průběh kvalitativního výzkumu vedený formou rozhovorů s šesti respondenty. V poslední části jsou zodpovězeny výzkumné otázky a představeny hlavní zjištění.The aim of this bachelor thesis is to get to know how selected road safety campaigns are perceived by young males aged 18 to 24. The theoretical part defines the concept of social marketing, presents the main objectives of road safety campaigns in general and compares several existing studies on the effectiveness of social campaigns with a focus on road safety. Subsequently, the thesis describes the three types of advertising appeals and the social psychological Theory of planned behavior, which is widely used to predict behavior and is applied in the research. The practical part is devoted to describing the qualitative research conducted in the form of interviews with six respondents. In the last section, the research questions are answered and the main findings are presented.
Klíčová slova:
bezpečnost silničního provozu; Kampaň; reklamní apely; sociální reklama; teorie plánovaného chování; videospot; advertising appeals; Campaign; road safety; social advertising; theory of planned behavior; videospot