Název:
(Ne)dobrovolná sebeprezentace sportovců na sociálních sítích: příklad fotbalistů 1.české fotbalové ligy
Překlad názvu:
(Non) voluntary athlete's self-presentation of on social media: the example of footballers from Czech First League
Autoři:
Podolka, Tadeáš ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce (Ne)dobrovolná sebeprezentace sportovců na sociálních sítích: příklad fotbalistů 1.české fotbalové ligy se primárně zabývá tím, jak funguje spolupráce mezi fotbalistou a expertem se zaměřením na administraci účtů na sociálních sítích. K rozkrytí fungování takového profilu autor využil metody polostrukturovaných rozhovorů. Díky provedeným interview práce ukazuje spolupráci mezi fotbalistou a agenturou ve formě konzultací či je individuální. Práce se zaměřila na instagramové profily šesti vybraných fotbalistů - Bořka Dočkala, Dávida Hancka, Adama Hložka, Theodora Gebre Selassieho, Tomáše Necida a Maksyma Talovjerova. Na těchto účtech autora zajímalo, jaká různá témata či příspěvky tam v období od ledna do července 2022 vznikají, a to za pomocí druhé použité techniky - kvantitativní obsahové analýzy. Z tohoto postupu, ještě zkombinovaného s některými výpověďmi, pak byl nejčastějším tématem fotbal. Dále také práce sledovala vztah fotbalistů k sociálním sítím, a tak ukázat rozdílnou motivaci hráčů k zakládání a plnění veřejných profilů v digitálním světě. V této části autor našel unikátní případ Bořka Dočkala, který sociální sítě odmítá, a přitom spolupracuje s agenturou na správu sociálních sítí. V poslední řadě práce analyzovala reakce fanoušků v podobě komentářů, které byly ve většině případů...Diploma thesis (In)voluntary athletes' self-presentation on social media: The case of footballers from Czech First League primarily focuses on cooperation between players and experts on the administration of social media accounts. To uncover the nature of such an account, the author uses the method of semi-structured interviews. Thanks to made interviews author determined that cooperation is in the form of consultancies or is individual. Thesis researched six Instagram profiles of footballers Bořek Dočkal, Dávid Hancko, Adam Hložek, Theodor Gebre Selassie, Tomáš Necid and Maksym Talovjerov. On these accounts, the author was interested in different topics and posts, that are there created. For this purpose, the thesis used the technique of quantitative analysis. From this method, the author was able to determine, that the most frequent topic was football. The author also focuses on the relationship between footballers and social media and shows the different motivations of players to create a public profile in the digital world and publish posts there. In this part, the author found a unique case of Bořek Dočkal, who disapproves of social media but cooperates with a social media agency. In the last part of the analysis, the thesis explored the reactions of fans in form of comments, which were in most cases...
Klíčová slova:
Instagram; komunikace sportovců na sociálních médiích; kvantitativní analýza; Sociální sítě; sportovní komunikace; Athletes' Communication; Athletes' Communication on Social Media; Instagram; Quantitative analysis; Social networks