Název:
Veřejná diplomacie a nation branding Českého centra v New Yorku
Překlad názvu:
A case study on public diplomacy and nation branding - the Czech center in New York City
Autoři:
Richter, Daniel ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Veřejná diplomacie a nation branding Českého centra v New Yorku" se věnuje činnosti Českých center, konkrétně centra v New Yorku, při komunikaci cílů zahraniční politiky ČR a budování pozitivního obrazu země u zahraniční veřejnosti. V úvodní teoretické části s vymezením pojmů veřejná diplomacie a nation branding shrnuje poslání, historii a vývoj Českých center a popisuje vládní koncepci jednotné zahraniční prezentace ČR. Připomíná rovněž historii newyorského České centra. Praktická část se opírá o autorův výzkum na vzorku americké a české veřejnosti o jejím povědomí o existenci Českých center, resp. Českého centra v New Yorku, a o jejích preferencích a doporučeních týkajících se jeho programové nabídky. Tato zjištění autor konfrontuje se skutečnou programovou skladbou newyorského centra. Práce se věnuje také aktuální komunikaci s cílovými skupinami Českého centra New York, přičemž čerpá ze zveřejněných dokumentů a z rozhovorů autora s reprezentanty Českých center. Poznatky shrnuje v analýze, na jejímž základě přináší stručné doporučení k posílení role Českého centra New York na poli veřejné diplomacie a nation brandingu.The bachelor thesis "A case study on public diplomacy and nation branding - the Czech center in New York City" focuses on the activities of Czech Centers, specifically the Center in New York, in communicating the objectives of the Czech Republic's foreign policy and building a positive image of the country amongst the foreign public. In the introductory theoretical part with the definition of the terms, public diplomacy and nation branding, it summarizes the mission, history and development of the Czech Centers and describes the government's concept of a unified foreign presentation of the Czech Republic. It also recalls the history of the New York Czech Center. The practical part is based on the author's research on a sample of the American and Czech public about their awareness of the existence of the Czech Centers, or the Czech Center in New York, and their preferences and recommendations regarding its program offerings. The author confronts these findings with the actual program of the New York Center. The thesis also focuses on the actual communication with the target groups of the New York Czech Center, drawing on published documents and interviews with representatives of the Czech Centers. The findings are summarized in an analysis, based on which the author presents brief recommendations...
Klíčová slova:
Komunikace; marketing; nation branding; PR; veřejná diplomacie; Česká centra; Communication; Czech centers; marketing; nation branding; PR; public diplomacy