Název:
Trend virtuálních influencerů v komunikaci značek
Překlad názvu:
The trend of virtual influencers in brand communications
Autoři:
Bubeníček, Michal ; Báča, Ladislav (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Trend virtuálních influencerů v marketingové komunikaci značek a jeho adaptace v České republice Autor práce: Bc. Michal Bubeníček Studijní program: Strategická komunikace Vedoucí práce: Ing. Ladislav Báča Rok obhajoby: 2022 Abstrakt Tato diplomová práce se věnuje trendu virtuálních influencerů a jejich možného využití v České republice v rámci komunikace značek. Práce si klade za cíl prozkoumat, jakou roli hrají tyto nástroje v rámci marketingové komunikace z pohledu českých expertů. Úvod práce se zabývá prolínáním reality a digitálního světa, následně vyjasnění pojmu virtuální influencer a příklady těchto projektů ze světa. Praktická část práce je založena na kvalitativní metodě strukturovaných expertních rozhovorů s deseti vybranými experty z oboru komunikace a technologií. Analýza dat poskytuje vhled do vnímání virtuálních influencerů z pohledu českých expertů, objasňuje očekávání od této technologie, její klady a zápory a možnosti jejího využití.The trend of virtual influencers in brand marketing strategy and its adaptation in Czech Republic Author: Bc. Michal Bubeníček Study: Strategic communication Supervisor: Ing. Ladislav Báča Year: 2022 Abstract: This diploma thesis is devoted to the trend of virtual influencers and their possible use in the Czech Republic within the framework of brand communication. The thesis aims to investigate the role of these tools in marketing communication from the point of view of Czech experts. The introduction of the work focuses on the intermingling of reality and the digital world, followed by clarification of the term virtual influencer and examples of these projects from around the world. The practical part of the work is based on the qualitative method of structured expert interviews. The data analysis provides insight into the perception of virtual influencers from the point of view of Czech experts and clarifies the expectations of this technology, its pros and cons, and the possibilities of its use.