Název:
Význam a principy metodiky Scrum: návrh multimediálního učebního prostředí pro studijní program Angličtina v elektrotechnice a informatice
Překlad názvu:
Scrum Values and Principles: Design of a Multimedia Learning Environment for the Study Programme English in Electrical Engineering and Informatics
Autoři:
Borovskiy, Sergey ; Smutný, Milan (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Tato bakalářská práce si klade za cíl připravit teoretický rámec pro aplikaci agilní metody, konkrétně Scrumu, do procesu výuky anglického jazyka. Kromě toho práce obsahuje praktickou část, která je poskytuje ilustrativní příklad takové implementace prezentované pro demonstrační účely v prostředí odlehčeného a snadno ovladatelného manažerského softwaru Trello. K dosažení cílů stanovených v bakalářské práci je využita metoda integrované výuky předmětu a cizího jazyka (Content and Language Integrated Learning - CLIL). Vzhledem k tomu, že CLIL je duálně zaměřená metoda, Trello board obsahuje materiály předmětu Elektrotechnika vyučovaného ve studijním programu Angličtina v elektrotechnice a informatice na Fakultě elektrotechniky a komunikačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Praktická část proto kombinuje jak odborný předmět, tak lingvisticky zaměřené materiály.
This bachelor’s thesis aims to provide a theoretical framework for the application of the Agile method, namely Scrum, into the English Language Teaching process. Besides, the thesis contains a practical part that serves as an illustrative example of such an implementation presented for demonstration purposes in an environment of a lightweight management software named Trello. The Content and Language Integrated Learning approach is used to assist in the accomplishment of the objectives set in the thesis. Provided that CLIL is a dual-focused method, the Trello board comprises the materials of the subject Electrical Engineering taught in the English in Electrical Engineering and Informatics study programme at the Faculty of Electrical Engineering and Communications at Brno University of Technology. Therefore, the practical part combines both a professional subject and linguistically oriented materials.
Klíčová slova:
CLIL; distance learning; Duolingo; e-learning; eduScrum; Memrise; Scrum; Trello; distanční výuka; Duolingo; e-learning; eduScrum; Memrise; metoda integrované výuky předmětu a cizího jazyka; Scrum; Trello
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/208251