Original title: Aspekty visuálního designu pokročilých digitálních multimediálních výukových materiálů: vliv na učení a informační chování u dětí prvního vzdělávacího stupně
Translated title: Visual Design Aspects of Advanced Digital Multimedia Learning Materials: Effects on Learning and Information Behavior in Case of Primary School Children
Authors: Javora, Ondřej ; Brom, Cyril (advisor) ; Slussareff, Michaela (referee) ; Betrancourt, Mireille (referee)
Document type: Doctoral theses
Year: 2022
Language: eng
Abstract: [eng] [cze]

Keywords: Advanced digital multimedia learning materials|Multimedia learning|Digital game-based learning|Information behavior|Visual design aspects|Appearance|Animation|Customizability|Children|Emotional design|Affect|Emotions|Motivation|Cognitive-affective theory of learning with media|Integrated cognitive-affective model of learning w|Cognitive load theory; Pokročilé digitální multimediální výukové materiál|Multimediální učení|Učení pomocí digitálních her|Informační chování|Aspekty visuálního designu|Vzhled|Animace|Přizpůsobitelnost|Děti|Emoční design|Afekt|Emoce|Motivace|Kognitivně-afektivní teorie učení|Integrovaný kognitivně-afektivní model učení|Teorie kognitivního zatížení

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/174276

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-507413


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Doctoral theses
 Record created 2022-07-24, last modified 2023-12-06


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share