Název:
Komparace negativní politické reklamy na sociálních sítích v USA a VB s ohledem na ochranu voliče
Překlad názvu:
Comparing negative political advertising on social media in the USA and the UK with regard to voter protection
Autoři:
LaGrange, Vanessa ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se věnuje problematice negativních politických kampaní na sociálních sítích ve Spojených státech a Velké Británii. Zaměřuje se také na zmapování současné legislativní situace v obou zemích, týkající se regulace politické reklamy v online prostředí a ochrany voliče. Prostřednictvím dvou případových studií kampaní na sociální síti Facebook autorka blíže zkoumala negativní sdělení Konzervativní strany v parlamentních volbách ve VB z roku 2019 a negativní sdělení Donalda Trumpa v prezidentských volbách v USA z roku 2020. V praktické části autorka porovnala užití negativní politické reklamy v obou zkoumaných zemích a představila nedostatky legislativy regulující politickou reklamu, které se v daných volebních kampaních projevily.This thesis examines the issue of negative political advertising on social media in the United States and the United Kingdom. Furthermore, it focuses on describing the current legislative situation in both countries regarding the regulation of online political advertising and voter protection. Through two case studies of campaigns on the social network Facebook, the author examined negative messages of the Conservative Party in the UK parliamentary elections of 2019 and negative messages of Donald Trump in the US presidential elections of 2020. In the practical part, the author compared the use of negative political advertising in both countries and presented the shortcomings of the legislation governing political advertising, which manifested themselves in the selected election campaigns.
Klíčová slova:
Negativní kampaně; ochrana voliče; online politická reklama; regulace politické reklamy; Spojené státy americké; Velká Británie; volební kampaně; Negative campaigning; online political advertising; political advertising regulation; United Kingdom; United States of America; voter protection