Název:
Sponzoring českého házenkářského klubu
Překlad názvu:
Sponsorship of the Czech handball club
Autoři:
Straková, Karolína ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Sponzoring českého házenkářského klubu Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření sponzorského balíčku pro oslovení a potenciální zisk generálního sponzora českého házenkářského klubu TJ Sokol Nové Veselí. Metody: V této diplomové práci jsou využity kvalitativní metody - analýzu textů, dokumentů, webových stránek a sociálních sítí. Dále byl proveden polostrukturovaný rozhovor s místopředsedou klubu. Polostrukturované rozhovory byly realizovány také se zástupci vybraných firem. Výsledky: Z analýzy současného stavu a provedených rozhovorů se ukázalo, že klub v současné době nedisponuje uceleným sponzorským balíčkem. Komunikace se sponzory probíhala vždy individuálně na základě konkrétních jednání a ucelená forma chyběla, což snižovalo efektivitu vyjednávání. Z toho důvodu se první část práce zaměřuje na analýzu stávající situace, možnosti a nabídku protislužeb, které může klub nabízet. Na základě toho byl vytvořen jeden základní balíček, neboť se na základě rozhovorů ukázalo, že tato strategie je pro klub efektivnější. Vytvořený balíček byl prezentován osloveným sponzorům, přičemž se podařilo naplnit cíl a získat pro klub nového sponzora. Klíčová slova: sponzoring, sportovní sponzoring, sponzorský balíček, házenáTitle: Sponsorship of the Czech handball club Objectives: The main objective of this diploma thesis is to create a sponsorship package to address and potentially gain the general sponsor of the Czech handball club TJ Sokol Nové Veselí. Methods: In this diploma thesis, qualitative methods are used - analysis of texts, documents, websites and social networks. Furthermore, a semi-structured interview was conducted with the vice-president of the club. Semi- structured interviews were also conducted with representatives of selected companies. Results: An analysis of the current situation and the interviews showed that the club does not currently have a comprehensive sponsorship package. Communication with sponsors always took place individually on the basis of specific negotiations and a comprehensive form was lacking, which reduced the effectiveness of negotiations. For this reason, the first part of the work focuses on the analysis of the current situation, the possibilities and the offer of counter-services that the club can offer. Based on this, one basic package was created, as the interviews showed that this strategy is more effective for the club. The created package was presented to the addressed sponsors, while the goal was achieved and a new sponsor was obtained for the club. Keywords:...
Klíčová slova:
házená; sponzoring; sponzorský balíček; sportovní sponzoring; handball; sponsorship; sponsorship offer; sport sponsorship