Original title:
Digitální komunikace vybraných českých hudebních interpretů cílících na zahraniční trh za rok 2021
Translated title:
Communication analysis of chosen Czech music artists aspiring to succeed on foreign markets during the year 2021
Authors:
Vojík, Vít ; Ježková, Tereza (advisor) ; Halada, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je popsat situaci na českém hudebním trhu z hlediska využívání sociálních médií tuzemskými interprety pro jejich propagaci do zahraničí. Teoretická část se věnuje důležitosti budování osobní značky pro růst digitální komunity interpretů a následně předkládá teoretické poznatky o tvorbě obsahu pro sociální média. Praktická část analyzuje komunikaci 3 vybraných tuzemských interpretů cílících na zahraniční trhy v roce 2021. Získaná data jsou porovnávána mezi sebou a s teorií. V závěrečné části jsou popsána autorova komunikační doporučení.The aim of this thesis is to describe how Czech music artists use social media to promote their music in foreign countries. The theoretical part deals with the importance of building a personal brand for the growth of digital communities and describes theoretical knowledge about creating content on social media. The practical part analyses a communication of 3 selected Czech music artists aspiring to succeed on foreign markets during the year 2021. The gathered data is compared with each other and with the theory. There are communication recommendations of the author at the end of the paper.
Keywords:
digital marketing; Instagram; music industry; personal brand; social media; social media content; TikTok; digitální marketing; hudební průmysl; Instagram; osobní značka; sociální média; TikTok; tvorba obsahu na sociální média
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/174161