Original title:
Využívání sociálních sítí v marketingové činnosti profesionálních hokejových klubů
Translated title:
Use of social networks in the marketing activities of professional hockey clubs
Authors:
Velíšková, Aneta ; Čáslavová, Eva (advisor) ; Opelík, Daniel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Využívání sociálních sítí v marketingové činnosti profesionálních hokejových klubů. Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je navrhnout doporučení, jak co nejefektivněji využívat tři vybrané sociální sítě - Facebook, Instagram a YouTube, pro dva vybrané kluby z české hokejové nejvyšší soutěže. Metody: V práci byla využita metoda popisné analýzy sociálních sítí, konkrétně Facebooku, Instagramu a YouTubu. Dále bylo využito elektronického dotazníku prostřednictvím Survio.com. Výsledky: Na základě provedené analýzy sociálních sítí a vyhodnoceného elektronického dotazníku zaměřeného na spokojenost fanoušků s fungováním klubů na sociálních sítích bylo zjištěno, že většina fanoušků je s přístupem klubů a zveřejňovaným obsahem spokojena a žádné velké problémy nebyly z jejich strany detekovány. I přesto je zde prostor pro zdokonalení, a proto byly vytvořeny návrhy na doporučení ke zlepšení využívání sociálních sítí. Klíčová slova: sociální sítě, marketingová analýza, lední hokej, Tipsport Extraliga, fanoušciTitle: Use of social networks in the marketing activities of professional hockey clubs. Objectives: The main objective of the bachelor thesis is to propose recommendations on how to use three selected social networks - Facebook, Instagram and YouTube in the most effective way for two selected clubs from the Czech hockey top league. Methods: In this thesis the method of descriptive analysis of social networks, namely Facebook, Instagram and YouTube, was used. In addition, an electronic questionnaire via Survio.com was used. Results: Based on the social media analysis and the evaluation of the electronic questionnaire focused on the satisfaction of fans with the functioning of the clubs on social media, it was found that most fans are satisfied with the approach of the clubs and the published content, and no major problems were detected on their part. However, there is still space for improvement and recommendations have been put forward to improve the use of social networks. Keywords: social networks, marketing analysis, Ice hockey, Tipsport Czech Extraliga, fans
Keywords:
fans; Ice hockey; marketing analysis; social networks; Tipsport Czech Extraliga; fanoušci; lední hokej; marketingová analýza; sociální sítě; Tipsport Extraliga
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/174035