Název:
Elektrické modely rekuperačních zátěží pro napaječ střídavého trakčního vedení 25 kV, 50 Hz
Překlad názvu:
Electrical models of recuperative loads for electrical railway traction system feeder 25 kV, 50 Hz
Autoři:
Bureš, Jan ; Radil, Lukáš (oponent) ; Klusáček, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá modelováním trakčních vozidel z hlediska kvality odběru a odběru výkonu provozovaných v České republice (ČR) na elektrické trakční soustavě 25 kV/50 Hz. S ohledem na historický vývoj hnacích vozidel je provedena kategorizace lokomotiv provozovaných na území ČR podle jejich elektrické výzbroje a typické kvality odběru. Modely jednotlivých kategorií jsou vytvořené v simulačním softwaru PSCAD. V rámci bakalářské práce je dále navržen systém ovládání a výkonové parametrizace modelů na základě vnějšího popisu, tj. parametrů lokomotiv, profilu tratě a žádané dynamiky jízdy. Navržené modely jsou tak vhodné pro simulaci profilu toku energie v trakční soustavě jako celku.
The thesis deals with the modeling of drive vehicles from the point of power consumption and its quality that are being run in the Czech republic on the 25 kV/50 Hz current system. The locomotives being run on Czech territory are categorized according to their electric equipment and typical consumption quality, with respect to the historical evolution. The models of individual categories were created with the help of PSCAD simulation software. A system of control and power parametrization of models was also designed, based on the outer description, i. e. parameters of locomotives, line profile and the driving dynamics. Thus, the designed models are suitable for the simulation of energy flow profile in the traction system as a whole.
Klíčová slova:
elektrická trakční soustava; Konverze napájecího systému; kvalita odběru; lokomotiva; pohybová rovnice; PSCAD.; electric traction system; equation of motion; locomotive; Power system conversion; PSCAD.; quality consumption
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/205613