Název:
Motivace zaměstnanců diagnostického ústavu k výkonu povolání
Překlad názvu:
Motivation of employees of the diagnostic institute to perform the profession
Autoři:
Siváková, Kateřina ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] ABSTRAKT; Diplomová práce s názvem Motivace zaměstnanců diagnostických ústavů k výkonu zaměstnání se zaměřuje na téma práce v diagnostickém ústavu na pozici vychovatele, její specifika, charakteristiku a pracovní motivaci. Práce obsahuje celkem dvě části. V první, teoretické části, je vymezen a charakterizován pojem motivace a je zde uvedeno několik základních přístupů k jejímu pojímání. Následně je toto téma rozšířeno o definici pracovní motivace, ke které jsou připojeny nejvýznamnější teorie, které měly a dodnes mají vliv na to, jak společnost na danou problematiku nahlíží, a také předpokládané faktory, pro které si jedinci volí povolání vychovatele. Závěr teoretické části se věnuje stručnému popisu diagnostických ústavů, legislativním ukotvením, dále jeho náplní práce a výčtem povolání, které se v rámci něj uplatňují, rozšířeném o bližší popis profese vychovatel. Na teoretickou část práce navazuje část empirická. Uskutečněný výzkum se odehrál formou rozhovorů se zaměstnanci diagnostického ústavu na pozici vychovatele. Empirická část diplomové práce odůvodňuje použité metody, popisuje způsob sběru dat a následné analýzy. Obsahuje taktéž úryvky rozhovorů. Přináší nám poznatky o tom, jaké faktory považují vychovatelé v rámci své profese za motivační, a které z těchto faktorů jsou pro ně důležité. Uvádí...This thesis, entitled Motivation of employees of diagnostic institutes to perform a job, focuses on the topic of work in diagnostic institutes in the position of an educator and its specifics, characteristics, and work motivation. It consists of two main parts. In the first, theoretical part, the concept of motivation is defined and characterized. There are several basic approaches mentioned regarding its conception. Subsequently, this topic is expanded by the definition of work motivation. It is further accompanied by the most important theories that have an impact on how society views the issue. The expected factors which individuals choose as the reason for doing the profession of an educator are mentioned as well. The conclusion of the theoretical part is briefly describing diagnostic institutes, their legislative anchoring, goals and mission, and the list of required professions. It is further extended by a more detailed description of the educator profession. The theoretical part of the work is followed by an empirical part. The research was performed in the form of interviews with selected diagnostic educators. The empirical part of the thesis justifies the methods used and describes the method of data collection and its subsequent analysis. It also contains excerpts from the interviews. It...
Klíčová slova:
diagnostický ústav; motivace; pracovní motivace; teorie motivace; diagnostic institute; motivation; theory of motivation; work motivation