Název:
Seberozvoj, trénink sociálních a manažerských dovedností pro andragogy: klíčové kompetence a osobnostní předpoklady
Překlad názvu:
Self-development, social and manager abilities training for lectors of adult education: key competences and personal conditions
Autoři:
Pytlíčková, Blanka ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Beneš, Milan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá seberozvojem andragoga jako pracovníka, jehož práci lze řadit z jednoho úhlu pohledu i mezi pomáhající profese. Diplomová práce nejprve představí možná teoretická východiska charakterizující andragogickou profesi, role, ve kterých se může andragog vyskytovat, přiblíží přípravu na toto povolání. Následně se věnuje klíčovým kompetencím nejen v rovině obecné, ale obzvláště těm kompetencím, které jsou nezbytné pro andragoga a co nejkvalitnější vykonávání jeho profese a to i na úrovni manažerské. Představí možnosti rozvoje těchto kompetencí interaktivní formou a to především proto, že určité schopnosti a dovednosti není možné rozvíjet pouze teoretickou přípravou a klasickým studiem, ale především vlastní aktivitou. Tyto kompetence se rozvíjí hlavně ve skupině a jsou tedy definovány způsoby rozvoje zejména pomocí sociálněpsychologického výcviku, manažerského tréninku a metodami vycházejícími z principu zážitkové pedagogiky. Závěrečná část práce popisuje konkrétní aktivity, které vedou k rozvoji vybraných klíčových kompetencí a mezilidských dovedností. Důraz je kladen na vlastní odpovědnost a ochotu neustále se vzdělávat. Cílem práce je poukázat na naprostou nezbytnost seberozvoje z hlediska co nejkvalitnějšího vykonávání profese andragoga a to nejen po stránce odborné, ale především...This diploma thesis aims at the self-development of a lector of adult education as a worker whose concern could be, from one point of view, considered as a helping proffession. The diploma thesis will first introduce the possibly theoretical recources that characterize the proffession of adult education, the roles that lectors of adult education can find themselves in and it will bring closer the preparation for this proffession. In the following, it pays attention to the key competences, not only on the general level but in particular to those competences that prove to be necessary for a lector of adult education and for the most effecient performance of his proffession, also on the manager level. It will introduce the possibilities of the development of these competences by an interactive system and that is mainly because certain abilities have to be developed not only by a theoretical preparation and a classical study programme but above all by a person's own activity. These competeces develop mainly in groups and the ways of development are defined in particular with the help of a socially-psychological training, manager training and the methods that spring from the principles of experience pedagogy. The final part of the thesis describes the particular activities that lead to the development of the...