Název: Využití analyticko - intervenční metody v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež
Překlad názvu: Using analytical - intervention methods in Low - Threshold establishment for children and youth
Autoři: Filípková, Zdena ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok: 2009
Jazyk: cze
Abstrakt: The topic of this work is the application of the group programme PROSLUCH for preschool children, which deals with auditory perception component areas stimulation within individual conditions, and it's use as a part of afternoon activity of children at nursery schools. The theoretical section defines the auditory perception as a set of sub skills, and it describes the areas that can be included in auditory perception. It also concerns the auditory perception diagnostics, the description of the auditory perception difficulties, and the question of re-education. Within this section also a training programme for pedagogical staff is mentioned. The practical section describes the PROSLUCH programme in more detail. The gained data are compared, and the findings are analysed. The outcome of the work is the countercheck, and the application of the mentioned programme in the individual form, and also the possibility of integrating the programme into school education programmes.

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/21818

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-500046


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Rigorózní práce
 Záznam vytvořen dne 2022-05-08, naposledy upraven 2024-01-26.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet